Snart på landet :)

Sitter just nu på jobbet o är väldigt trött.. men men nu sover alla utom jag..
Jag blev så glad när min första kommentar här på bloggen kom från min mamma. Tack mamma! Älskar dig :)

Jo men nu har ju äntligen våren kommit och vi ( jag och johan ) kan äntligen börja vara på landet igen. Vi köpte stugan förra året i maj och har hunnit med att både dra el och fixat grusgång. Nu iår är projekten som är igång just nu:

* Fixa en toalett ( så slipper vi att hålla utkick efter grannar som kan se när man hukar )
* Inglasningen ( Allt är beställt och leveransen kommer om ca 1,5 vecka )
* Fungerande dusch 
* Trädgården ( Här måste jag ha hjälp från min mamma och mormor, har helt underbara trädgårdar och kan allt om det gröna och lite till )

Det finns sååå mycket att göra men jag vet att det kommer ta tid och det ska det göra oxå men jag vill ända ha allt fixat så att man bara kan vara där o njuta och plocka lite i trädgården, ha vänner över och äta o dricka gott, basta, fika ja allt sånt :)
Nu när jag går av mitt pass ska vi ut och först sova, ja iallafall jag för jag får ju inte sova på mittt jobb som vissa andra brandmänn ;) Sen blir de att styra hela dagen och min kära syster Johanna och Limpan kommer ut en stund på eftermiddagen och hjälper till med att kratta löv kanske eller gräva lite? 

Grymön 205

                                                                                        
                                                                                             

Grymön 205  :)







Ja såhär ser det då ut en molnig och kall vinterdag ( vi hade ju ingen snö i vintras tyvärr, ingen som låg kvar iallafall ) Det är under taket som vi kommer att ha inglasningen sen. Ska bli jätte kul att inreda där sen :) Jag vill ha en ganska bred och skön soffa med mjuka kuddar och kanske något kraftigare typ som hänger i taket. Någon fin myslampa/lykta och gröna växter. Har fått insperation från lite tidnigar och är inne på gammaldax i vitt. Vi får se hur de blir i slutänden :)

Nu ska jag slå på en film innan det är dax att börja arbeta igen :)

                                                                              




Kommentarer

Vad tyckte du om inlägget?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0