Lördag och Möhippa!

Ja det var äntligen dax för den efterlängtade möhippan i lördags och jag hade natten mellan fredag och lördag så först var jag tvungen att få lite skönhetssömn innan det var tal om fest.

Kan redan nu säga att bilderna som togs är helt underbara men idag var vi på 1årskalas ( Vendela Vargas), handla mat för att sen hämta min bil, lämna en liten present till Eva o Robin ( Johans föräldrar ) sen var det tid för mig att åka till jobbet. Sååå bilder kommer imorgon plus en film ;) Helt underbart!

När jag anlände till möhippan var det full rulle i folkparken med kubb. På lång väg kunde jag skymta bland alla svartklädda möhippe vänninor en neonrosa brud! Jacke hade på sig dessa neonrosa thigts som finns att köpa på Gina och en matchande bustier samt godishalsband runt lår och som armband. Till detta prydes hon även av en rosa tiara med glitterstenar och ett rosa pärlhlasband med en säkerhetsnål i. Men den viktigaste associaren var dock den neonrosa handväskan där viktiga föremål fanns: 1 nagelack i färg neonrosa, 1 rosa läppstift, 1 penna, 1 block hjärtformat papper, 1 hjärtformad ask med ca 15 kondomer i. Allt som behövdes för kvällen :)

Tyvärr ställde jag mig i fel lag och förlorade men men... Efter förlusten bjöds det på pastasallad med grilade kycklingklubbor och dryck :) Gott!  

 Tiden sprand iväg och det var dax att packa ihop grejorna och tid för brunden att få sina uppdrag, dom fick hon i form av svarta ballonger med lappar i och ja, det var det säkerhetsnålen var till för, för att smälla ballongerna. Vi gick från parken till Harry´s och nerför drottning gatan till Trädgården för en svalkande drink och för att vila fötterna. Nu hade hon klarat alla föruppdrag. Vi begav oss sedan hem till Stephanie ( syster till bruden ) för uppfräshning och tog sen taxi till Palace för en härligt god middag. Vi var inte dom enda som firande kommande bröllop utan ytterligar 2 st svensexor var på plats. En av grabbarna hade en härligt röd klänning med en minimal string som han gärna flachade upp för våran möhippa där vi satt och åt.. dom frågade även efter 5 st trosor men ingen av oss kände att vi ville hjälpa till med den tjänsten, undra om han fick några trosor under kvällen gång??

Efter maten stegade vi upp till Vip avd och skålade för Jacke med skumpa och ytterligare ett gäng med utmaningar :)
Hon klarade självklart av alla uppdrag med bravur och hon skulle även oxå sälja pussar och kramar 20 rep 10 kr st. Sist jag frågade henne hur mycket hon hade samlat ihop var det närmare 1200 kr! Som sagt, hon klarade allt med bravur och var en riktigt duktig möhippa brud! :)

Tack ALLA för en riktigt rolig och underbar kväll!! Och GRATTIS än en gång till dig Jacke och Martin!!


Kommentarer

Vad tyckte du om inlägget?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0