Inglasning färdigt!!

Äntligen är inglasningen på landet färdigt!!! Vi hade måååånga kompisar ute igår och familj, spritt över  hela dagen och alla gjorde något för att hjälpa till :) Tack alla för hjälpen ni har varit underbara! inglasningen... den  blev toppen fin! Längtar tills jag kan börja inreda! Det blir skönt så vi slipper alla myggen sen men ändå kan sitta ute :)

 Tyvärr hade vi inte kameran med oss, typiskt när vi va så många på landet samtidigt.. 14 personer bestämmde sig för att komma ut till Grymön igår :) Vilken tur att jag hade gjort en rabarberpaj i långpanna så det räckte till alla men alla hade ju oxå med sig fika hahaha
 Thomasson och Elin hade meed sig världens låda med olika glassar och beccis och vagge+ della hade vetelängd med sig. Vi hade våran paj med oss...ja vi var ju inte hungriga direkt! + att vi hämtade mat från spicy hot.. mums
 
Johanna och limpan var med! Linus lekte med gruset och alllla hans leksaker och tittade när grabbarna fixade inglasningen. Han och johanna försökte oxå dränka en groda.... jo det var drunknings misstankar på den grodan johanna ;)
Jag tror att jag blev lite solbränd i ansiktet, känns lite stramt om man ler jätte mycket. Men mycket fick vi gjort igår! Plantera massor med blommor...inglasningen blev klar, klippte gräs och mamma hade ihjäl alla j-vla mördar sniglar och maskrosor ( mamma har någon konstig hat mani mot dom och blir helt  bananas när hon ser maskrosor och MÅSTE ta bort dom hahaha, hon är jätte rolig att se då :) sen grävde vi oxå mest johanna, bra jobbat med den där roten syrran. Men den där polisen...han gjorde inte mycket, en cigg i munnen och pekade vart du skulle hugga och uppmaningen " hugg dig inte i foten nu" Lätt att stå bredvid lr hur ;)

Men på söndag ska jag vara på landet heeeeela dagen och då ska jag fota så ni får sen hur de ser ut nu :) Börjar verkligen trivas och känner att det börjar bli lite fixat och mer vårat :) Mormor skulle komma med bosse då oxå. Länge sen vi sågs så det blir roligt!

idag är det annars jobb men ikväll ska jag johan krille och fridis till kulturkammaren och titta när martin min lillebror uppträder! Ska bli kul..undra vad han ska sjunga? Men kul att träffa frida och krille iaf !

   Ha de!




Kommentarer

Vad tyckte du om inlägget?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0