Senior styrkepass - javisst

Ja det stämmer faktiskt att jag gick på ett senior styrkepass imorse :) O vad jag svettades! Den äldsta på passet var.. håll i er nu... 83 år!  Men de som skiljer detta pass från " vanliga" pass är att tempot är lugnare och musiken knappt hörs vilket kan vara skönt ibland. Detta var inget jag planerat att gå på och jag hade ingen vetskap om att det bara skulle vara seniorer där, men när jag drog kortet genom läsaren på gymmet frågade jag snällt -om det bara var att gå in på passet eller var det fullt?
Frans ( ägaren ) och en annan instruktör tittade förvånat på mig och sa Visst, det är bara att gå in men...du vet att det är ett senior pass va??
Ehhh...
Men jag tänkte att det är väl bara att ta ett pass i gymmet om inte träningen skulle falla mig i smaken men vilket pass det var! Jag har en riktigt bra träningsvärk redan nu i min triceps och axlar. Det var jätte bra övningar och till min förvåning var instruktören Frigge Johanssons mamma :) Så otroligt vältränad!
Så jag är jätte nöjd med passet och ska även gå nästa tisdag kl 10 och jag har frågat min mormor om hon vill följa med på! Tänk er sida vid sida med eran egna mormor och pumpa vikter :) Jag hoppas verkligen att hon följer med nästa tisdag!

Efter passet var det bara hem äta, ducha sova ( vilket jag inte har några problem med att göra fast jag sovit heeela natten ;) ) Och sen upp igen äta och sen han jag med lite mys med älsklingen för att sen ta mig till mitt kära arbete. Den här veckan är det ganska mycket jobb och Johan han jobbar på väldigt bra han oxå.

Jag försöker nu bli av med mitt hatade hörnterrarium som är väääldigt stort...någon??? Annars slänger jag det snart till returpunkten då jag inte orkar se det mer snart :)

Nu ska jag skriva rent en del jobbrelaterade papper och sen slå på en film :)
Ha de nice

Några ord att ge en extra tanke till :

Carpe Punctum - Fånga ögonblicket
Det förtjänar din fulla uppmärksamhet, för det kommer inte tillbaka


Kommentarer
Postat av: Mary

hoppas du blir av med ditt terrarie........vi har nämligen blivit av med vårat....för en stund iallafall......goodbye..nu ska jag till skolan....kramiz

2009-09-16 @ 07:39:20
Postat av: Anky

Heeej! ha ha ha ha ja nu har jag hittat tillbaka till kommentarer!!?? Det var lite för liten text och mörkt för att jag skulle se.... Toppen toppen fin blogg!!Jag går ofta in och läser och kollar på fina bilds som du lagt in!! Jätte kul!!

Ha en underbar söndag!! Hoppas du kan njuta av det underbara vädret. Jag hoppas hela oktober ska bli så här fint o varmt....ja ja jag vet det är bara önsketänkande!!! kram puss Mor Älskar dig!!!!!

2009-09-20 @ 10:04:22

Vad tyckte du om inlägget?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0