Torsdag = Mindfulness

Jag går på en kurs sedan några veckor tillbaka som heter medveten närvaro. Där lär jag mig vara medveten om bla min andning och min närvaro i vardagen.

Idag var det fokus på att släppa taget och att man ska bara kunna vara i nuet och  leva. Inte behöva planera för imorgon, nästa vecka eller om 1 år.. Jag har blivit väldigt medveten om att det spelar ingen roll hur mycket man än förbereder eller planerar för framtiden för den blir ändå inte så man har tänkt eller önskat sig den...

Jag är en person som gillar att veta vad som komma skall men har nu fått backa och känslan är ny men jag tror att det är bra för mig att inte ha den kontrollen som jag annars är van att ha..
Kursen har fått mig att tänka i nya banor och omvärdera mig själv..


Ibland är det välbehövt att fokusera bara på en själv, andas och bara känna efter...

Sov gott / Sarha


Kommentarer
Postat av: sarase

Hej snygging =) Här har det inte hänt så mkt på ett par dagar ;) Hur e det med er? Har också varit seg på att blogga på sistone men har försökt komma igång igen.Vi får ses snart tycker jag! Kramar Sara

2009-10-06 @ 18:58:08
URL: http://sarase.blogg.se/

Vad tyckte du om inlägget?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0